theprincessofdarkness

Alla inlägg den 2 maj 2016

Av Pastel Princess - 2 maj 2016 23:34

Hejsan! 



Just nu gör jag tea och ska se på lite videor^-^ 


Ska se på videor om Aokigahara Forest, det är en skog i japan. Det är en fin skog men inte mycket djur bor där, men folk går även dit för att ta livet av sig. =0

 


Det är många som har tagit sina liv där, varför vet man inte. Det finns skyltar där för att få folk att tänka om innan de går in dit, det sägs också att det vilar en förbannelse över skogen. Man ska helst inte vara där på natten, det är då demonerna och de onda andarna kommer fram. 


Förra året kom det ut en film som heter The Forest som är baserad på den skogen, jag har inte sett den filmen än. Men jag ska se den i helgen med min kompis :) Här är en trailer om ni är intresserade^^


 

Men om ni är känsliga för just det ämnet eller blir lätt rädda så ska ni nog inte se den filmen. Aokigahara skogen har en rätt så sorglig och hemsk berättelse. Det är mycket som har hänt där, det sägs att när man går där så blir man ledsen och får en obehaglig känsla. Man tror att de som dött, att deras andar är kvar där. De är lite olikt från vår tro, de andarna brukar inte vilja något särskilt. Mer än att bli av med deras förbannelse och att få ro och frid.


Men nog om detta sorgliga och läskiga ämne. Det har varit en bra och fin dag idag^_^ Jag ska som sagt äta gott och dricka tea nu och se på videos innan jag går och lägger mig.

 



Så nu ska jag äta mina godsaker och dricka mitt tea så ses i nästa inlägg. 


Bye!


//Pastel Princess

 

 

Av Pastel Princess - 2 maj 2016 08:19

Konnichiwa! 


Välkommen till min blogg^0^


Jo vem är då jag? 


Jag är en 17 årig tjej som heter Jonna, jag pluggar andra året på gymnasiet. Jag pluggar till djursjukvårdare:) 

Jag är inspirerad av den japanska kulturen och japanska stilar. Jag klär mig i många olika stilar, Lolita, Fairy Kei, Decora Kei, Pastel Goth och Visual Kei. Jag har börjat mest att klä mig i Pastel Goth stilen nu den senaste tiden :) Jag är bisexuell och har en flickvän^^ Hon är också inspirerad av Pastel Goth stilen och vi är jämngamla:)


 


Jag har ingen bra bild på mig just nu i Pastel Goth kläder, men här är en bild på mig från när jag träffade YOHIO förra året :)


 

Han är en av mina största idoler och jag ska se honom i Sommar på KEIOS FESTIVAL  ^^


Om jag ska återgå till att prata om mig själv så gillar jag tea, choklad, j-rock, Visual Kei, katter, gå promenader, vara med kompisar, lyssna på när det regnar och massa annat XD 


Jag har väl inte så mycket mer att skriva, är trött och börjar snart skolan :P 


 


Får väl skriva ett ordentligare inlägg senare XD 


Så vi ses senare^^


//Pastel Princess

 

 

Presentation


Hej och välkommen! Jag är en tjej på 17 år och jag klär mig i Pastel Goth stilen. Jag kommer blogga om allt möjligt. Hoppas du gillar min blogg och stannar^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken stil klär du dig i?
 Pastel Goth
 Fairy Kei
 Decora Kei
 Goth
 Sweet Lolita
 Classic Lolita
 Gothic Lolita
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards